Головна » 2011 » Липень » 25

1. Методика узагальнення передового досвіду.

1.1. Вивчення діяльності вчителя, тривале спостереження за роботою вчителя, відвідування уроків, позакласних заходів і т. д.:

  • виявлення передового досвіду треба починати з аналізу якості знань, рівня вихованості та зрушень у загальному розвитку учнів;
  • виявити способи, прийоми управління й організації пізнавальної діяльності учнів, за допомогою яких досягнутий позитивний досвід;
  • виявити, чи є перевантаження учнів;
  • визначити, є чи в передовому досвіді елемент новизни, чи немає надуманих схем. ... Читати далі »
Категория: Педагогічний словничок | Просмотров: 1253 | Добавил: hospitable | Дата: 25.07.2011 | Комментарии (1)

  • Уважно стежте за науково-методичною літературою, складіть бібліографію літератури з цікавлячого вас питання.

  • Зберігайте й накопичуйте матеріали, що відбивають досвід вашої роботи: плани, конспекти, дидактичні посібники, теми творів учнів, їхні запитання, відповіді, свої спостереження за духовним розвитком школярів. Відзначайте при цьому ваші сумніви, невдачі.

  • Вибираючи тему для узагальнення досвіду, постарайтесь урахувати успіхи та недоліки у вашій роботі та роботі ваших товаришів. Доцільно взяти тему, яку ви вважаєте найбільш важливою та потрібною, і постарайтесь оформити її як можна точніше, конкретніше.
... Читати далі »
Категория: Педагогічний словничок | Просмотров: 1503 | Добавил: hospitable | Дата: 25.07.2011 | Комментарии (1)

  • Високі результати навчання й виховання.
  • Високі показники успішності. У даному випадку важлива не оцінка, а глибина та міцність знань, освіченість, культура, яку вчитель формує в учнів.
  • Економічність, оптимальність тих засобів і сил, які витрачають школи та вчитель для досягнення визначеного результату (наприклад, усе засвоюється учнями на уроці).
  • Стійкість і сталість успіхів навчально-виховної роботи.
  • Передовий педагогічний досвід - це практика, що містить у собі ел ... Читати далі »
Категория: Педагогічний словничок | Просмотров: 905 | Добавил: hospitable | Дата: 25.07.2011 | Комментарии (0)

Повсякденна навчально-виховна робота здебільшого проводиться багаторазово перевіреними методами й тому традиційна. Але ось то один, то інший педагог починає зауважувати, що у сформованих і звичних формах і методах, прийомах організації цієї роботи є такі моменти, що не задовольняють їх, тому що недостатньо ефективні. І тоді починається творчий пошук педагога-новатора. Отже, перший етап вивчення й узагальнення педагогічного досвіду - виявлення протиріччя між сформованими формами та методами роботи, з одного боку, й необхідністю підвищення її ефективності - з іншого. Це протиріччя усвідомлюється, осмислюється, формулюється проблема в термінах (поняттях і категоріях) педагогічної науки.

Відповідно до проблеми починається пошукова робота (другий етап) - виявляються знахідки, ... Читати далі »

Категория: Педагогічний словничок | Просмотров: 1247 | Добавил: hospitable | Дата: 25.07.2011 | Комментарии (0)

Це питання охоплює організацію, основні форми та методи вивчення, узагальнення педагогічного досвіду.

Будь-яка організаційна одиниця може використовувати практично всі форми та методи вивчення й узагальнення досвіду: у кожній формі роботи можлива розмаїтість методів вивчення цього досвіду.

Методична секція або об'єднання - до них входять викладачі одного навчального предмета й одного профілю (однієї чи кількох сусідніх шкіл).

Циклова комісія поєднує викладачів-предметників одного циклу.

Наукова група з вивчення актуальних проблем педагогіки займається, наприклад, такими проблемами, як порівняльна ефективність методів навчання; пробл ... Читати далі »

Категория: Педагогічний словничок | Просмотров: 4077 | Добавил: hospitable | Дата: 25.07.2011 | Комментарии (0)

Для виявлення ступеня ефективності педагогічного процесу та його оцінки треба мати критерій, у якому визначені: ознаки об'єкта, міра для визначення того, в якому ступені виражена та чи інша ознака в даного об'єкта, і точка відліку (щоб вимірювати щось, необхідно мати таку точку). Без цих компонентів немає надійного критерію і, значить, неможлива об'єктивна оцінка педагогічного досвіду.

За ступенем узагальненості можна виділити дві групи критеріїв: перша група - це ті критерії, що відносяться до загальнопедагогічних (наприклад, критерії проблемного навчання), друга - критерії, що стосуються передо ... Читати далі »

Категория: Педагогічний словничок | Просмотров: 1659 | Добавил: hospitable | Дата: 25.07.2011 | Комментарии (0)