Інтерактивні дошки – хто вони? - 20 Липня 2011 - Щоденник педагога - kosarschool

Головна » 2011 » Липень » 20 » Інтерактивні дошки – хто вони?
12:36:00
Інтерактивні дошки – хто вони?

Все частіше в навчальних закладах можна почути термін «інтерактивна дошка» і навіть «мультимедійна дошка», дедалі більше учнів та викладачів зі щирим захопленням оглядають це  «чудо техніки».

Інтерактивна дошка (ІД) являє собою периферійний пристрій комп’ютера і виконує роль додаткового комп’ютерного монітора.

ІД відрізняється від звичайного монітора поверхнею, яка чутлива до дотику та має великі розміри — для зручності в роботі з аудиторією.

Подібно до звичайного комп’ютерного монітора управління прикладними програмами комп’ютера здійснюється або курсором мишки, або з екранної клавіатури, що виведена на поверхню дошки. Роль курсору мишки на цьому вторинному моніторі з сенсорною поверхнею виконує будь-який твердий предмет, зокрема палець, фломастер або указка.

Дошки відрізняються ціною, габаритами, вагою, матеріалами виготовлення та технологією, яка використовується для зчитування координат курсору мишки із сенсорної поверхні дошки.


Порівняємо можливості інтерактивних навчальних комплексів.

Можливості програмно-технічних комплексів з інтерактивними дошками.

Основна можливість і призначення:

1.      Забезпечує можливість управління комп’ютером безпосередньо із поверхні дошки — дотик рукою до поверхні або іншим твердим предметом сприймається як дія лівої кнопки мишки.

Звичайні можливості:

1.   Широкі можливості коментування будь-якої інформації за допомогою цифрових фломастерів — поверх тексту, графічного зображення, фото- й відеокадрів. 

2.      Можливість написання тексту на поверхні дошки за допомогою цифрових фломастерів або набору тексту з екранної клавіатури, стирання або прибирання написаного, збереження в пам’яті комп’ютера всієї інформації, що знаходиться на поверхні дошки.  

3.      Редагування інформації в реальному часі, збереження змін, друк на принтері, розсилка електронною поштою.

Додаткові можливості:

1.      Дистанційне управління переключенням комп’ютерних файлів з дистанційного пульта управління.  

2.      Система безпроводного управління комп’ютером з поверхні інтерактивної дошки.  

3.      Корисні дрібниці: розпізнавання рукописних літер (латиниця) і цифр та їх перетворення на друковані, освітлення та затемнення дошки, зашторювання дошки, регулювання та вибір кольору і товщини дошки, можливість швидкого малювання прямих ліній і геометричних фігур тощо.

Нині у світі існує 11 основних виробників інтерактивних дошок.

Перший і безперечний лідер серед них — компанія SMART Technologies Inc., яка спільно зі своїм акціонером та стратегічним партнером корпорацією Intel створила якісно інший програмний та технологічний продукт — SMART Board Interactive White Board (IWB), який став основним компонентом програмно-технологічних навчальних комплексів.

Подібні комплекси з 2000 року стали базовим інструментом ІКТ в системах освіти 150 країн світу, зокрема в США та країнах-учасницях Болонської угоди.

Програмне забезпечення інтерактивної дошки SMART Board IWB створено спеціально для навчання. Версії програмного забезпечення SMART Board IWB оновлюються й удосконалюються з 1991 року.

Три головні розділи програмного забезпечення SMART Board IWB:

  1. Забезпечення управління прикладними комп’ютерними програмами з поверхні дошки.  
  2. Забезпечення універсальної технології роботи з інформацією в закладах системи освіти. 
  3. Програмна оболонка для створення авторських навчальних програм. 

Можливості програмно-технологічних навчальних комплексів з інтерактивними  дошками марки SMART Board IWB.

У розділі «Забезпечення управління прикладними комп’ютерними програмами з поверхні дошки»:

Всі перераховані можливості програмно-технічних навчальних комплексів, основні, звичайні і додаткові (див. «Можливості програмно-технічних учбових комплексів»).

У розділі «Забезпечення універсальної технології роботи з інформацією у закладах системи освіти»:

Програмне забезпечення комплексу дозволяє одночасно працювати з текстом, графічним зображенням, відео- й аудіоматеріалами, керуючи процесом роботи за допомогою руху руки по сенсорній поверхні дошки:

• будь-яке зображення на поверхні дошки (написане або надруковане слово, літеру, цифру, лінію, фігуру, фотографію, екран з відеороликом тощо) можна пересувати в будь-яке місце дошки, збільшувати і зменшувати, рухати навколо осі, клонувати, групувати та розгруповувати, видаляти, пересувати в новий файл-сторінку і назад — доторкнувшись пальцем до зображення;  

• можна здійснювати покадрове охоплення матеріалів, вирізаючи фрагменти відеофільмів, частини фотографій з потрібними об’єктами, частини друкованого тексту, пересувати їх в новий файл-сторінку і назад, об’єднувати їх з текстовою та графічною інформацією на поверхні дошки — доторкнувшись пальцем до зображення;

• будь-які файли — текстові, графічні, відео-, «флешки», гіперпосилання можна «переміщувати» з жорсткого диска комп’ютера, з мережового ресурсу будь-якого рівня на поверхню дошки, доторкнувшись пальцем до іконок файлів, відкривати їх і здійснювати будь-яку роботу зі змістом файла — доторкнувшись пальцем до зображення;  

• можна здійснювати повний відеозапис усього процесу роботи з інформацією на дошці, зберігати її в пам’яті комп’ютера, створюючи багату колекцію відеозаписів проведених занять — доторкнувшись пальцем до зображення кнопки запису.

У розділі «Програмна оболонка для створення авторських навчальних програм»:

  1. Програмне забезпечення комплексу дозволяє легко створювати структуру навчального заняття, додаючи або прибираючи файли-сторінки за допомогою програми «Сортирувальника сторінок».
  2. Програмне забезпечення комплексу дозволяє легко використовувати велику колекцію різних учбових матеріалів, шаблонів, малюнків тощо, додаючи до неї свій зміст за допомогою програми «Колекція».
  3. Програмне забезпечення комплексу дозволяє завчасно підготувати або імпортувати прямо під час заняття в структуру файлів-сторінок текстові файли, фотографії, графіку, відео, гіперпосилання за допомогою програми «Вкладення».
  4. Навчальний матеріал може бути підготовлений завчасно, збережений і поданий у вигляді серії слайдів на дошці з будь-яким графічним коментуванням — традиційний репродуктивний метод навчання.
  5. Навчальний  матеріал може створювати викладач або учень безпосередньо під час заняття, завдяки простоті технології роботи з інформацією, використовуючи програми  «Сортувальник сторінок», «Колекція», «Вкладення», ресурси локальної мережі і мережі Інтернет інноваційний, активний метод навчання.

До листопада 2005 року Міністерство освіти і науки України сертифікувало на предмет відповідності педагогічним вимогам Інтерактивні дошки торгових марок «Polyvision» і «Webster», які можуть використовуватися у складі програмно-технічних навчальних комплексів.

      Але процес експертизи цих технологічних новинок Міністерство освіти і науки України розпочало у червні 2005 року, коли сертифікувало перший і поки що єдиний в Україні програмно-технологічний навчальний комплекс «ІНТЕРСМАРТ», до складу якого входить знаменита Інтерактивна дошка SMART Board Interactive White Board, програмне забезпечення якої спеціально створено для навчання.

Отже, на освітньому ринку України представлено інтерактивні дошки, що входять до складу як програмно-технічних, так і програмно-технологічних навчальних комплексів. Вибір – за користувачем.

 

 

                                                        Бабич Н.І., Ревін С.Ф., компанія «Литер», Київ, Україна




Категорія: До школи з радістю | Переглядів: 2117 | Додав: hospitable | Теги: інноваційні технології, інтерактивна дошка | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
1  
dollar

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]