Методика проведення уроків розвитку зв'язного мовлення - 18 Квітня 2012 - Щоденник педагога - kosarschool

Головна » 2012 » Квітень » 18 » Методика проведення уроків розвитку зв'язного мовлення
20:15:31
Методика проведення уроків розвитку зв'язного мовлення

Вершута В.В. методист РМК

 відділу освіти Богуславської РДА

     з питань початкової освіти

Для успішної реалізації мети уроків розвитку зв'язного мовлення часто необхідна підготовча робота.

У програмі для початкових класів не передбачається написання творів - роздумів чи описів у чистому вигляді. Натомість практикується твір - розповідь з елементами роздуму чи опису.

Для успішної побудови міркування доцільно використовувати не тільки бесіди, а й обговорення, диспути, постановку проблемних питань.

Твір з елементами опису часто ґрунтується на попередньому ознайомленні з готовими текстами та на власних спостереженнях.

Твір - розповідь буде вдалим, якщо дитині є про що розповісти, тобто є власний досвід, набутий на екскурсії, в подорожі, при перегляді телепередачі, прочитанні книжки тощо.

Тренувальні вправи сприяють поповненню словникового запасу та вивченню художніх засобів.

Крім художніх текстів, учням для переказу рекомендуються наукові та публіцистичні.

Для стислого переказу доречно брати наукові тексти, бо у художніх у такому випадку страждає образність.

Під час підготовчої роботи не слід перешкоджати висловленню учнями своїх почуттів, суб'єктивних уявлень та міркувань.

Успішність виконання письмового переказу залежить від правильного алгоритму попередньої роботи та співрозмірної частини колективної та самостійної діяльності учнів.

Творчі перекази - перехідний етап від переказу до твору.

Важливо, щоб написання творів захоплювало учнів, демонструвало їм величезні можливості мови щодо висловлення власних думок і почуттів.

Незалежно від твору, завжди виділяють три етапи підготовки до твору, причому перший і другий можуть виходити за межі уроку.

Як говорив видатний педагог В.О.Сухомлинський, "про всі предмети дитина повинна говорити як про світ, що її оточує, про світ, у якому вона сама частина живої природи". Тобто дитина повинна бачити, чути, відчувати, торкатися - за цієї умови збільшується світ її вражень, думок, і, як наслідок, збагачується мовлення.

Категорія: Українська мова | Переглядів: 936 | Додав: hospitable | Теги: методика, урок розвитку зв'язного мовлення | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]