Написання не з дієсловами 4 клас - 28 Жовтня 2014 - Щоденник педагога - kosarschool

Головна » 2014 » Жовтень » 28 » Написання не з дієсловами 4 клас
13:08:39
Написання не з дієсловами 4 клас

Кондришина Олена Сергіївна - вчитель початкових класів
Урок української мови 4 клас
Урок подачі нового матеріалу
Тема. Написання не з дієсловами. Спостереження за
зв’язком дієслова в реченні з іншими частинами мови.
Мета. Забезпечити засвоєння з учнями знань про правопис
не з дієсловами. Вчити спостерігати за мовними
явищами.
Розвивати зв’язне мовлення, вміння висловити
свою думку, цінувати думки товаришів.
Виховувати любов до рідної мови.
Обладнання таблиця, роздатковий матеріал для групової роботи А4, маркери, картки для оцінювання роботи учнів на уроці.; підручник з української мови для 4 класу, ІІ частина.
Хід уроку Методичні рекомендації до уроку
І. Організація класу
Весела пісенька дзвіночка покликала нас на урок.
Я бачу ваші милі личка,
Там очі з безліччю думок.
Ми помандруєм в світ науки,
Що гордо Мовою зовуть!
Та лиш кмітливість та увагу
З собою взяти незабудь!
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка
Ласкавинки посилаймо,
Працювати починаймо.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Каліграфічна хвилинка
• Ви уже четвертокласники. Щоб підготувати руку до швидкого письма пропоную вам написати каліграфічні з`єдналочки.
• Зверніть увагу на вашу посадку і правильне положення зошита на парті.
• Запишіть каліграфічно прислів’я:
За добрі вчинки добром платять.
• Назвіть частини мови.
(Прийменник, прикметник, іменник, іменник, дієслово).
2. Повторення вивченого матеріалу
• Що це таке дієслово?
(Це частина мови, що означає дію предмета).
• На які питання відповідає дієслово?
(Що робити?, що зробив?, що буде робити?).
• Чим найчастіше буває дієслово у реченні?
(Дієслово у реченні найчастіше буває присудком).


Пропоную дітям записати
каліграфічно з єднання букв, для швидкопису.

Звертаю увагу на правильну посадку дітей і правильне положення зошита на парті.

Задаю запитання учні відповідають.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Повідомлення теми уроку
• Давайте пограємо в гру «Запереч мені».
• Я вам буду показувати словосполучення, а ви повинні його заперечити.
Сонце світить – сонце не світить.
Віє вітер – не віє вітер.
Сніг паде – сніг не паде.
• Чим відрізняються перший стовпчик словосполучень від другого?
(У другому стовпчику заперечні твердження).
• Як ви думаєте чому частка записана із дієсловами окремо?
(Думки дітей).
• Може хтось пригадає, що ви вивчали у 3 класі?
(Це таке правило).
• Сьогодні на уроці ми з ми повторимо про правопис частки не з дієсловами, а також повинні з’ясувати, з якими частинами мови найчастіше зв’язується дієслово в реченні.
• А для чого нам потрібні ці знання?
(Щоб грамотно писати).
• То як ми будемо з вами записувати частку не з дієсловами?
(Завжди окремо)
• Подивіться на таблицю, прочитайте правило.



Вивішую на дошці:

Пропоную дітям поглянути на таблицю «Українська мова в початковій школі», «правопис частки не з дієсловами»,
Діти читають правило.
ІV. Формування контрольно - оцінювальних дій
1. Робота в парах.
• Для того, щоб ви краще запам’ятали правило, і вміли його застосувати, пропоную виконати завдання.
• Знайдіть у ваших книжечках вправу 86.
• Запишіть у зошит два речення. Із творів Т. Г. Шевченка розкриваючи дужки.
• Дане завдання ви повинні виконати в парах для того, щоб ви могли порадитися, допомогти один одному.
Перевірка виконаного завдання.
• Обміняйтеся зошитами перевірте чи ваш товариш по парті правильно виконав завдання.
• А тепер одна з груп презентує правильність виконання завдання для усіх учнів.

2.Запис речень під диктовку.
• Зараз ми з вами запишемо речення під диктовку.

• Визначте в цьому реченні головні члени речення.
• Випишіть дієслово із зв’язаними словами, за допомогою запитань.
• Як ви записали частку не з дієсловом?
• З якими частинами мови зв’язані дієслова даному реченні?
(У першому з іменником і займенником).
(У другому з іменником)
• То який ми можемо зробити висновок? З якими частинами мови у реченні зв’язані дієслова?
(Дієслова у реченні зв’язані з іменниками, або займенниками).

Підручник ст. 44.
Серце мліло, не хотіло співать на чужині.
Журбою не накличу собі долі, коли так не маю.

Діти обмінюються зошитами і перевіряють чи товариш по парті правильно виконав завдання.

Одна з груп презентує правильність виконання завдання для усіх учнів.

За бажанням діти записують на дошці речення.
Чужий кожух тебе не зігріє.
Не зігріє (що?) кожух,
Не зігріє (кого?) тебе.

Під лежачий камінь вода не тече.
Не тече (що?) вода,
не тече (під що?) під камінь.

Фізкультхвилинка
3. Робота в групах
• Наступне завдання ви будете виконувати в групах.
• Об`єднайтеся в групи.
• Давайте повторимо правила роботи в групах

• Знайдіть в підручнику вправу 84. Розгляньте малюнок.
• Кожній групі потрібно скласти пам’ятку для дошкільнят і для молодших школярів про те, як слід себе поводити в лісі під час відпочинку.
• А щоб вам було легше, автор пропонує вам використати такі дієслова: не ламати, не кидати,не смітити,не розпалювати,не ловити,не залишати; збирати,зрізати,піднімати.
• Чи зрозуміле завдання?

Перевірка виконаного завдання.
• А зараз представник кожної групи презентує свою роботу.

Узагальнення
• Що ви нового дізналися на уроці?
• Як ви будете записувати частку не з дієсловом?
• З якими частинами мови найчастіше зв’язується дієслово у реченні?
Складання пам’ятки за опорними словами.

Повторення правил роботи в групах.
На дошці вивішую:

Підручник ст. 45 вправа 84.
Діти виконують завдання в групах



Діти на окремому аркуші А4 записують пам’ятку.
Пам’ятка
1. Не ламати без потреби гілочки.
2. Не кидати сміття.
3. Не ловити пташок.
4. Не розпалювати вогнище поблизу сухих кущів.
5. Збирати для гербарію сухі листочки.
6. Зрізувати і складати в кошик грибочки.

Представник кожної групи презентує свою роботу.

V. Підсумок уроку
Гра « Мікрофон» « Продовж речення……»
• Мені сподобалося на уроці…
• Я запам’ятав, що частка не пишеться з дієсловами….
• Дієслово в реченні зв’язане із …
• Дієслово відповідає на питання….
Самооцінка.
• Кожен з вас дуже гарно працював. Пропоную також кожному оцінити свою роботу протягом цілого уроку за табличкою.
• Кожен етап роботи оцінюється такими балами: 0,1,2.
0 – не виконав завдання, не працював на даному етапі уроку.
1- недосконало виконав завдання, недопрацював на даному етапі уроку.
2- працював енергійно, виконав все завдання правильно.

Кожному з дітей роздається табличка

Каліграфічна хвилинка
Робота біля дошки
Робота в парах
Робота в групах
Відповіді на запитання вчителя
Робота протягом цілого уроку

Домашнє завдання.
Виконати вправу 86.

Категорія: Українська мова | Переглядів: 872 | Додав: Лєна | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]