Психологічна готовність дитини до школи: оціночні судження. - 12 Червня 2011 - Щоденник педагога - kosarschool

Головна » 2011 » Червень » 12 » Психологічна готовність дитини до школи: оціночні судження.
22:52:05
Психологічна готовність дитини до школи: оціночні судження.

Вступ дитини до школи - важлива подія у житті. Діти по-різному переживають її залежно від психологічної готовності. Більшість дітей охоче йде до школи. Вони включаються в навчальну діяльність, яка стає провідною в їх житті. Перехід дітей на положення школярів зобов"язує їх  вчасно вставати, приходити в школу, дотримуватись правил шкільного життя незалежно від того, хочеться чи не хочеться це робити, виконувати обов"язкові завдання, переборювати труднощі в роботі.

Успіхи та невдачі дітей у навчанні перебувають під постійним наглядом учителя, батьків, вихователя продовженого дня. На перший план в організації поведінки молодших школярів виступають вимоги школи, вчителя.

Учні по-різному реагують на вимоги вчителя залежно від індивідуальної готовності до навчальної діяльності в школі. Одні поводяться відповідно вимог, інших - вимоги гальмують і викликають надмірну стриманість, деякі не приймають вимог і навіть намагаються діяти всупереч їм. Діти, які не були в дитячих садках, нерідко губляться в нових умовах, не відразу знаходять підстави для контакту з учителем та однокласниками. Звідси стає зрозумілою важливість індивідуального підходу до дітей у керуванні процесом адаптації до шкільного життя. 

Важливу роль у саморегуляції поведіки молодшого школяра відіграє оцінювання, а згодом і самооцінювання дій і вчинків. Для першокласника оцінка вчителя ( словесна тут мається на увазі) є справжньою подією. якщо її використовувати вміло, то вона зміцнює інтерес дитини до школи та учбової діяльності. Оцінка ефективніше діє, якщо вона має конкретний, а не узагальнений характер, коли учень знає, що саме оцінюється в його роботі й поведінці ( коли  не говориться, що школяр взагалі хороший чи поганий). 

Не варто недооцінювати й роль батьківських оціночних суджень: вчасна вміла похвала діє краще, ніж найдорожчий підкуп; погладити по голівці свого школярика більш важливіше, ніж недолуге покарання; обговорення в домашній обстановці, навіть критичні вислови в адресу дитини, в спокійному тоні, мають важливіший виховний вплив, ніж стресова ситуація - крик чи покарання перед однокласниками. Батьківські судження, так як і вчительські, повинні бути справедливими, точними і вчасними, ось невеликий секрет психологічного комфорту в шкільному колективі.



Категорія: Підготовка до першого класу | Переглядів: 945 | Додав: hospitable | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]