Що ми маємо на увазі, коли кажемо - готуйтеся до школи... - 16 Червня 2011 - Щоденник педагога - kosarschool

Головна » 2011 » Червень » 16 » Що ми маємо на увазі, коли кажемо - готуйтеся до школи...
22:13:29
Що ми маємо на увазі, коли кажемо - готуйтеся до школи...

Кожного з батьків рано чи пізно турбує питання про підготовку дошколярика. І більшість з них намагається надолужити за останнє перед школою літо. Та ось біда, чим саме зайнятись??? 

Хтось штудіює Буквар, інші привчають дитину займатись за партою, є такі, що вчать писати, хтось малює чи співає, деякі взагалі не роблять нічого...Що ж мають на увазі ті, хто каже, що до школи слід готуватись?

Можемо разом подумати над відповіддю на це питання. Бо однозначної відповіді немає. Стільки думок, скільки шкіл в Україні, а їх немало, якщо врахувати, що кожен вчитель початкових класів унікальна індивідуальність, яка має своє бачення щодо підготовки дитини до школи, то варіантів стає ще більше. Тому найперше, до чого слід підготуватись, то мабудь до вибору школи і вчителя так, щоб ваші погляди на навчання і виховання співпадали. Тоді вже можна конкретно спитати, у свого в майбутньому вчителя, чим варто зайнятись улітку.

Якщо ж говорити уцілому, то підготовка до школи пройшла ще у дитячому садочку, відповідно до дійсної навчальної програми та виховного плану. Хлопчики й дівчатка дозріли психологічно, фізіологічно, навчились спілкуватися у колективі, вміють підпорядковуватися правилам, почувають себе впевнено серед однолітків і старших наставників. 

Тому варто насамперед підготувати дитину до школи психологічно, розповісти про цікаві випадки у своєму дитинстві, пов"язані зі школою, пояснити, для чого йдуть у школу, привести в приклад шкільні успіхи близьких, запропонувати свою підтримку у навчанні (не слід акцентувати  увагу дитини на відмінному навчанні, а підтримкою заручитись було б дуже добре). Не найкраще дитину школою лякати, або доводити дитині, що в школі страшно. Так само, про вчителя при дітях можна відгукуватись тільки позитивно. Ваше ставлення до школи віддзеркалиться в дитині.

Добре було б, щоб дитина знала літери, могла читати невеликі слова, склади, могла друкувати деякі слова. А от вчити писати літери не доцільно, цього навчить у школі вчитель за всіма правилами каліграфії й орфографії. Мати загальні уявлення про природу і навколишіній світ. Знати кольори, відтінки, вміти малювати за бажанням. Вміти рахувати, знати назви днів тижня, місяців, деяких геометричних фігур тощо.

Якщо ви бажаєте, щоб в дитини був гарний почерк, щоб не було труднощів при навчанні письму, то добре зайнятись розвитком дрібної моторики рук. Розвивати м"язову систему пальчиків, кисть руки дуже легко. Необхідно підійти до цього питання з творчістю. Щоденно вправлятись, але заняття робити цікавими і різноманітними: ліпка пластиліном, з тіста, малювання олівцями, фарбами і пальчиками; зав"язування шнурків; читання книжечок-шнурівок; складання пазлів, робота з нитками, голкою, ножицями, бісером; викладння візерунків дрібних деталей тощо.

Слід звернути увагу на належний розвиток усного мовлення дошколярика. Розмовляйте з дитиною, вислуховуйте її. Вміло конструюйте цікаві діалоги, читайте дитині вголос казки, вчіть невеликі вірші. Пам"ять, увага, уява хай теж не залишаться без уваги.Можна придбати спеціальні посібники для дітей 4-6 років, які містять в собі цікаві завдання. Але й без них можна обійтись, якщо проводити з дитиною час весело, то і в парку, і по дорозі в магазин, можна розвивати увагу, уяву та пам"ять. 


 





Категорія: Підготовка до першого класу | Переглядів: 794 | Додав: hospitable | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 1
1  
surprised

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]