17:45:03 Літературне читання ІІ семестр. Василь Сухомлинський "Синій світ" | |||||||||
Тема уроку: В.Сухомлинський «Синій світ» Мета:Ознайомити учнів із твором В.О.Сухолинського. Удосконалювати навички визначення жанру твору, вміння називати прізвища українських письменників. Розвивати темп читання вголос, усне мовлення критичне мислення, фантазію. Виховувати почуття літературного і художнього смаку. Тип уроку: комбінований Обладнання: Виставка книг . «Країна Оз», казка «Ох «, збірки Сухомлинського, ілюстрації, словникові слова, схеми, індивідуальні картки, картки для роботи у парі і самооцін.вання.
Хід уроку
1.1.Привітання Я всміхаюсь сонечку, Здрастуй, золоте. Я всміхаюсь квіточці, Хай вона цвіте, Я всміхаюсь дощику, Лийся, мов з відра. Друзям усміхаюся. Зичу їм добра.
Наш урок принесе багато цікавого, але для цього треба бути В - відповідальними Е -ерудованими С - старанними Е - енергійними Л - люб’язними К - кмітливими А –активними
але, лише тоді, як бачитимете на дошці краплинку відповідного кольору. Вірш, словник, казка, оповідання. (Словник.)
( Весе́лка (також ра́йдуга, веселуха ) — оптичне явище в атмосфері, що являє собою одну, дві чи декілька різнокольорових дуг, що спостерігаються на тлі хмари, якщо вона розташована проти Сонця. Червоний колір ми бачимо з зовнішнього боку веселки, а фіолетовий — із внутрішнього.)
– Що вам було задано на сьогоднішній урок? (Переглянути для повторення вірші та оповідання з розділу, що вивчаємо)
Варіант 1.
1. Що розгубив коник у вірші Т.Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник»? а) пісні, б) казки.
2. Хто автор оповідання «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»? а) В.Сухомлинський б) П.Глазовий
Варіант 2.
Пригадай и напиши, яким був хлопчик із оповідання В. Струтинського «Жива казка»?
__________________ _________________ ________________ ______________ ________________ ______________
Варіант 3.
Склади характеристику героя з оповідання П.Глазового «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» Ім’я героя______________________________________ Зовнішність ____________________________________ Що робив герой? ________________________________ Що мені подобається в ньому?
- А хто із вас придумав веселі серединки до казок? - Послухаємо .( 2 учнів) 2.3. Оцінювання домашнього завдання 3. Актуалізація опорних знань 3.1. Фронтальна бесіда Який розділ ми вивчаємо? «Я хочу сказати своє слово»
Вигадуватиуявлятифантазувати Вигадувати уявляти фантазувати 3.2. Розчитування - Хто є авторами творів у цьому розділі? Т. м.р. К.л.м..ць (Тамара Коломієць) В.с.ль Стр.т.нськ.й (Василь Струтинський) Дм.тр. . нк.в.ч (Дмитро Онкович) Г.л.н. М.л.к (Галина Малик) П.вл. Гл.з.в.й (Павло Глазовий) .н.т.л.й К.ч.н (Анатолій Качан) 3.3. Робота в парах
(Вилучити зайві слова) Оповідання - це невеликий твір, в якому розповідається про те, чого не буває на світі, про життя людей, тварин.
Із перечислених творів познач в квадратику оповідання.
«Задзвонив синенький дзвоник», «Жива казка » «Город, мов килим» « Що для чого треба?» « «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» «Забавлянка».
3.4. Фронтальна перевірка роботи в парах
5.Вивчення нового матеріалу 5.1. Мотивація - З’єднайте частини прислів’я Щасливий скаче, кого шукає. Щастя знає, а розум – ще далі. Око бачить далеко, нещасний плаче.
(із скриньки виймаю дивні предмети, сонячні окуляри, кольорові пляшечки, скельця і записочку з англійським текстом) 5.2. Оголошення теми уроку ROY G BIV - мнемонічне правило Часто ослик жадає з’їсти гору солодких фруктів. (вивчити, як скоромовку) Англійський аналог (red, orange, yellow, green, blue, indigo, violet). - Які із цих слів вам були відомі, - назву якого кольору ви не знали? (наочний матеріал – колір індиго – синій) Чи захопила б Вас ситуація коли відоме стає незвичайним? Тема уроку: Оповідання В.О. Сухомлинського «Синій світ» 5.3. Оголошення мети 5.3.1. Проблемна ситуація - Як ви думаєте, для чого Василь Сухомлинський склав для дітей цей твір? Виховувати Розвивати Розширювати словниковий запас Ми будемо Чит . (ати) Вигад. (увати) Уяв. (ляти) Фантаз.(увати)
5.3 Первинне сприйняття твору - Що ви знаєте про автора? Прослідкуйте, чи здійсняться ваші припущення щодо мети цього оповідання. 5.3.1. Словникова робота У оповіданні вам зустрінуться такі слова Частина мови Слова, однакові за значенням
Іменник скляночку невідомі Прикметник примруживши фантастичні Дієслово велетенські скельце Прикметник дивовижні величезні, Прикметник таємничі зіщуливши
5.3.2. Читання твору вчителем Спробуйте передбачити за даним заголовком, про що він? Читаю Перевіряю 5.3.2. Читання «рибкою» (мовчки, або пошепки) -Прочитайте, як синій колір змінив в у яві хлопчика світ. Фізхвилинка 5.3.3. Вибіркове читання +бесіда - Що йому вбачалось у звичайних речах? - З яким настроєм розповідає хлопчик? 5.3.3. Читання луною (По одному реченню: 1. Читає сильніший учень 2.Те ж речення – учень, який читає повільніше.
6. Закріплення нового матеріалу Фізхвилинка (уявна подорож у художній музей, виставка репродукцій картин художників-мареністів) -Чому хлопчику уявлялись такі картини? (Грає запис шуму моря спокійного, шторму, чайки)
Мариніст Айвазовський
Райський куточок. Девід Міллер художник-мариніст. Підводний світ, морські і тропічні пейзажі ня його картинах манять опинитися там, щоб насолодитися красою і спокоєм.
6.1.Гра «Доповни речення»
6.2. Складання монологу за планом (2-3). «Мікрофон» - Чи не траплялось із вами подібного, якщо так розкажіть за планом Зачин (Коли це трапилось і де?) Основна частина ( Що знайшов? Що побачив?) Кінцівка ( Що мене вразило?) 7. Перевірка засвоєного матеріалу. Оцінювання Метод «Хрестики –нулики» (відкриваю картку, пояснюючи – спочатку перший номер, щоб зацікавити дітей)
Жив на світі учитель. Його звали Василь Олександрович Сухомлинський. У вересні йому б виповнилося 97 років. Він був середнього зросту, худорлявий: каштанове волосся відкривало високе чоло. Але головними на його обличчі були очі – карі, променисті, то лагідні, замріяні, то вимогливі, запитальні, а то й усміхнені, жартівливі.
Жив на світі учитель. Його звали Василь Олександрович Сухомлинський. У вересні йому б виповнилося 97 років. Він був середнього зросту, худорлявий: каштанове волосся відкривало високе чоло. Але головними на його обличчі були очі – карі, променисті, то лагідні, замріяні, то вимогливі, запитальні, а то й усміхнені, жартівливі.
Хто? Що? Як? Коли?
Казка Вірш Оповідання Небувалиця
Пурпур Індиго Смарагд 8. Додаткові завдання 8.1. Звернення до виставки книг «Смарагдове місто.Країна Оз», казка «Ох», «Квітка сонця», «Тлумачний словник» 8.2 . Гра «Дай відповіді на «живі» запитання»
Коли з’явиться веселка? У чому відбивається світло? На скільки кольорів розбивається світло? У формі якої фігури ми бачимо різнобарвне світіння ? - А що б ви уявили за жовтим скельцем? - А що б ви уявили за червоним скельцем? - А що б ви уявили за зеленим скельцем? 8. Рефлексія 8.1.Картка самооцінювання - Перевірити, чи заповнена картка самооцінювання 8.2. Гра «Закінчи речення» (аналіз за карткою самооцінювання) • Сьогодні на уроці я вчився… • Важко було… • Мені найбільше сподобалося…
Автор уроку: Косар Оксана В'ячеславівна | |||||||||
|
Всього коментарів: 0 | |