18:17:18 Математична підготовка дітей у дитячому садку |
У сім"ї і вдитячому садку слід створити умови для вивчення математики. Але це в жодному разі не повинно перетворюватись у примусове заняття з дитиною. Як і будь-що, математику в дошкільному віці мовжна вивчати в ігровій формі. І матеріал для вивчення повинен відповідати віковим особливостям. У програмі дитячих садків виділяють такі групи понять: оцінка величин, числові поняття, поняття про форму, вимірювання, поділ цілого на частини, орієнтація в часі. Кількісна оцінка величин: більший, менший, однаковий за величиною; вищий, нижчий, однаковий за висотою; довший, коротший, однаковий за довжиною; ширший, вужчий, однаковий за шириною; товщий, тонший, однаковий за товщиною; важчий, легший. У формуванні кількісних характеристик множин і величин значна увага приділяється поняттям "більше", "менше", "порівну" і вмінню встановлювати відповідність між елементами порівнюваних множин. Спочатку це роблять способом накладання і прикладання, а вже потім навчають числом визначати більшу, меншу або рівну сукупність. Навчають з нерівності об"єктів утворювати їх рівність, і навпаки. Діти вчаться лічити предмети, називати числа у зворотньому порядку, і розуміти кількісне й порядкове значення числа ( скільки або який по порядку), на основі груп предметів називати склад числа з двох менших ( 3 складається з 2 і 1, з 1 і 2 тощо). У дітей формують знання про такі геометричні фігури. як: круг, трикутник, квадрат, чотирикутник; і геометричні тіла: брус, піраміда, куб, куля, циліндр. У дитячому садку діти отримують перші уявлення про вимірювання, про поняття "міра" (умовна міра довжини, сипких і рідинних речовин). У дітей формується знання про те, що ціле може бути поділене на частини, які можуть бути між собою рівними чи нерівними. Діти ознайомлюються з природними одиницями часу ( рік і пори року, місяць, тиждень, доба) та циферблатом годинника. Відповідно до розглянутої програми, а також вікових особливостей дітей та досвіду виховання у сім"ї можна сформулювати таку орієнтовну характеристику щодо знань дітей 5-6 років. На п"ятому році життя дитина вміє лічити в межах 5-7; порівнювати дві групи предметів за кількістю ( ведмедиків більше ніж жабенят, жовтих м"ячиків менше, за синіх, хлопчиків і дівчат у групі порівну); порівнювати предмети за величиною "на око" чи способом накладання, порівнювати предмети за допомогою умовної мірки; розкладати їх у зростаючому чи спадному порядку за довжиною, шириною, висотою чи товщиною; розрізняти круглу, трикутну чи квадратну форми предметів. Важливо також навчити дитину орієнтуватися в просторі, визначати положення предмета відносно себе; вміти рухатися в заданому напрямку; орієнтуватися в поняттях "швидко", "повільно"; уміти користуватися словами: сьогодні, завтра, вчора, довго - недовго, часто - рідко. У дітей шостого року життя бажано сформувати уявлення про числа першого десятка; навчити лічити в межах 10, порінювати суміжні числа ( 2 і 3; 6 і 5; 9і 10 тощо), називати і розрізняти цифри ( 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9), розпізнавати нові геометричні фігури чи тіла. Діти мають знати. що результат лічби (чисельність множин) не залежить від кольору чи розміщення предметів. Бажано, щоб діти знали послідовність днів тижня. Всього вищесказаного можна досягти лише за умов послідовної клопіткої щоденної праці, коли в дитини гарний настрій, коли заняття проходить в ігровій формі. Звичайно можна використовувати друковані посібники, але дітям легше сприймати матеріал, коли вони можуть проаналізувати його не тільки зором, а й на дотик або в дії. Тому радимо використовувати іграшки, побутові предмети, продукти харчування, воду, шнурочки, стрічечки і будь-що, що підкаже Вам фантазія і любляче серце батьків та професійні якості вихователів. |
|
Всього коментарів: 1 | ||
| ||