Освітня галузь «Природознавство»
|
Об’єкти природи
|
мати уявлення про природу, її складові, тіла, речовини, їх властивості;
про різноманітність живих організмів (віруси, бактерії, гриби, рослини,
тварини), особливості їх будови, росту, розвитку, процесів життєдіяльності
та поведінки, про значення живих організмів у природі; про перетворення і
збереження речовин і сонячної енергії у природі, про теплові процеси та
енергоносії; про організм людини як єдине ціле
|
|
розрізняти предмети неживої природи, організми, рукотворні об’єкти,
агрегатні стани речовин; представників окремих груп організмів і деякі
ознаки пристосування їх до навколишнього середовища; органи і системи
органів людини
|
|
розпізнавати явища природи, пояснювати їх причини
|
|
розуміти значення сонячного світла і тепла на Землі
|
|
застосовувати знання для охорони природи та збереження тепла і
електроенергії у побуті
|
Взаємозв’язки в природі
|
мати уявлення про цілісність природи
знати про добові та сезонні зміни у природі; причини їх
періодичності
встановлювати найпростіші взаємозв’язки в неживій і живій природі,
між організмами і навколишнім середовищем, між природними умовами на певній
території та господарською діяльністю людини
|
Земля — планета Сонячної системи
|
мати уявлення про Всесвіт і Сонячну систему, форму і будову Землі,
рух Землі навколо осі і навколо Сонця, про материки і океани, особливості
їх природи, населення Землі; орієнтуватися на місцевості; працювати з
планом, глобусом і картами
|
Україна на планеті Земля
|
мати уявлення про розташування природних зон на території України,
особливості їх природних умов, рослинного і тваринного світу
знати розташування України на глобусі, карті світу, півкуль і
Європи
|
|
розрізняти за умовними знаками основні форми земної поверхні, моря,
найбільші річки та озера України
розпізнавати найхарактерніші рослини і тварини своєї природної зони
|
Рідний край
|
мати уявлення про особливості погоди своєї місцевості
знати розташування рідного краю на карті України
розпізнавати форми земної поверхні на місцевості
|
Охорона і збереження природи
|
мати уявлення про цінність природи для життя людей, залежність
життя людей від стану навколишнього середовища, про охорону об’єктів
неживої і живої природи
знати про значення Червоної книги і заповідних територій для
охорони природи
виконувати правила поведінки у природі; брати участь у
природоохоронній діяльності; дотримуватися народних традицій у ставленні
людини до природи
|
Методи пізнання природи
|
вести спостереження за предметами і явищами неживої природи та їх
змінами, за організмами, їх поведінкою
проводити досліди з метою пізнання властивостей тіл і речовин,
виявлення особливостей росту, розвитку і поведінки організмів
|
|
уміти фіксувати результати спостережень і дослідів; користуватися
приладами, необхідними для пізнання природи, таблицями, діаграмами, схемами |