1. Методика узагальнення передового досвіду. 1.1. Вивчення діяльності вчителя, тривале спостереження за роботою вчителя, відвідування уроків, позакласних заходів і т. д.: - виявлення передового досвіду треба починати з аналізу якості знань, рівня вихованості та зрушень у загальному розвитку учнів;
- виявити способи, прийоми управління й організації пізнавальної діяльності учнів, за допомогою яких досягнутий позитивний досвід;
- виявити, чи є перевантаження учнів;
- визначити, є чи в передовому досвіді елемент новизни, чи немає надуманих схем.
...
Читати далі »
|
- Уважно стежте за науково-методичною літературою, складіть бібліографію літератури з цікавлячого вас питання.
- Зберігайте
й накопичуйте матеріали, що відбивають досвід вашої роботи: плани,
конспекти, дидактичні посібники, теми творів учнів, їхні запитання,
відповіді, свої спостереження за духовним розвитком школярів.
Відзначайте при цьому ваші сумніви, невдачі.
- Вибираючи тему для
узагальнення досвіду, постарайтесь урахувати успіхи та недоліки у вашій
роботі та роботі ваших товаришів. Доцільно взяти тему, яку ви вважаєте
найбільш важливою та потрібною, і постарайтесь оформити її як можна
точніше, конкретніше.
...
Читати далі »
|
- Високі результати навчання й виховання.
- Високі
показники успішності. У даному випадку важлива не оцінка, а глибина та
міцність знань, освіченість, культура, яку вчитель формує в учнів.
- Економічність,
оптимальність тих засобів і сил, які витрачають школи та вчитель для
досягнення визначеного результату (наприклад, усе засвоюється учнями на
уроці).
- Стійкість і сталість успіхів навчально-виховної роботи.
- Передовий
педагогічний досвід - це практика, що містить у собі ел
...
Читати далі »
|
Повсякденна
навчально-виховна робота здебільшого проводиться багаторазово
перевіреними методами й тому традиційна. Але ось то один, то інший
педагог починає зауважувати, що у сформованих і звичних формах і
методах, прийомах організації цієї роботи є такі моменти, що не
задовольняють їх, тому що недостатньо ефективні. І тоді починається
творчий пошук педагога-новатора. Отже, перший етап вивчення й
узагальнення педагогічного досвіду - виявлення протиріччя між
сформованими формами та методами роботи, з одного боку, й необхідністю
підвищення її ефективності - з іншого. Це протиріччя усвідомлюється,
осмислюється, формулюється проблема в термінах (поняттях і категоріях)
педагогічної науки. Відповідно до проблеми починається пошукова
робота (другий етап) - виявляються знахідки,
...
Читати далі »
|
Це
питання охоплює організацію, основні форми та методи вивчення,
узагальнення педагогічного досвіду.
Будь-яка
організаційна одиниця може використовувати практично всі форми та методи
вивчення й узагальнення досвіду: у кожній формі роботи можлива
розмаїтість методів вивчення цього досвіду.
Методична секція або об'єднання - до них входять
викладачі одного навчального предмета й одного профілю (однієї чи
кількох сусідніх шкіл). Циклова комісія поєднує викладачів-предметників одного циклу. Наукова
група з вивчення актуальних проблем педагогіки займається, наприклад,
такими проблемами, як порівняльна ефективність методів навчання;
пробл
...
Читати далі »
|
Для виявлення ступеня ефективності педагогічного процесу та його оцінки
треба мати критерій, у якому визначені: ознаки об'єкта, міра для
визначення того, в якому ступені виражена та чи інша ознака в даного
об'єкта, і точка відліку (щоб вимірювати щось, необхідно мати таку
точку). Без цих компонентів немає надійного критерію і, значить,
неможлива об'єктивна оцінка педагогічного досвіду.
За ступенем узагальненості можна виділити дві групи критеріїв: перша
група - це ті критерії, що відносяться до загальнопедагогічних
(наприклад, критерії проблемного навчання), друга - критерії, що
стосуються передо
...
Читати далі »
|
|