- Уважно стежте за науково-методичною літературою, складіть бібліографію літератури з цікавлячого вас питання.
- Зберігайте
й накопичуйте матеріали, що відбивають досвід вашої роботи: плани,
конспекти, дидактичні посібники, теми творів учнів, їхні запитання,
відповіді, свої спостереження за духовним розвитком школярів.
Відзначайте при цьому ваші сумніви, невдачі.
- Вибираючи тему для
узагальнення досвіду, постарайтесь урахувати успіхи та недоліки у вашій
роботі та роботі ваших товаришів. Доцільно взяти тему, яку ви вважаєте
найбільш важливою та потрібною, і постарайтесь оформити її як можна
точніше, конкретніше.
- Визначте форму спілкування. Це може бути
доповідь, стаття. Але можна узагальнити досвід і по-іншому. Наприклад,
привести в систему ваші методичні матеріали (плани, картки, схеми, види
самостійних вправ учнів), супроводивши їх короткими роз'ясненнями.
- Накидайте
короткий план теми (3-4 основних питання), потім складіть за темою
тези. Пригадайте та введіть у план факти, які будуть використані як
підстава для ваших висновків. Знову і знову уточнюйте план; уже в ньому
повинні бути відбиті основна ідея та логіка викладу теми.
- При
написанні доповіді спочатку накидайте чернетку. До межі скорочуйте
введення, уникайте загальних фраз, не прагніть писати «наукоподібно».
Літературу використовуйте не для повторення вже сказаного, а для
поглиблення та систематизації своїх спостережень і висновків.
- Оцінюйте
практично свій досвід. Повідомляючи про успіхи, не забудьте про
недоліки, труднощі, помилки. Головний критерій хорошого досвіду -
результати. Розповідь про досвід непереконлива й малоцікава, якщо в ній
не показано, як ростуть і розвиваються учні.
- Матеріал намагайтесь викладати коротко, просто, логічно, струнко, уникаючи повторень.
- Працюючи
над темою, радьтеся з колективом, зі своїми колегами, розповідайте їм
про свої труднощі, сумніви. Так можуть з'явитись варті думки, потрібні
факти.
- Підберіть і належним чином оформіть додатки (схеми, карти, таблиці, роботи учнів, списки літератури тощо).
- Пам'ятайте,
що, узагальнюючи педагогічний досвід, ви виконуєте важливий громадський
обов'язок, сприяєте подальшому поліпшенню навчання й виховання дітей,
молоді.
Автор: Л. Ромадіна http://osvita.ua/
|