Освітня галузь «Здоров’я і фізична культура»
|
Здоров’я
|
Здоров’я людини
|
знати складові здоров’я; усвідомлювати вікові зміни в організмі
дитини; здоров’я як єдине ціле; взаємозв’язок організму людини з природним
і соціальним оточенням; розпізнавати ознаки здоров’я; виявляти та оцінювати
їх у життєвих ситуаціях; розуміти вплив основних природних і соціальних
факторів та фізичної активності на здоров’я; пояснювати значення здоров’я
для життя людини; застосовувати правила здорового способу життя та
безпечної для здоров’я поведінки; правила надання посильної допомоги
хворому
|
Фізична складова здоров’я
|
знати про необхідність рухової активності, правила харчування,
особистої гігієни, загартовування, розпорядку дня
|
|
уміти встановлювати взаємозв’язки між руховою активністю,
харчуванням, загартовуванням, розпорядком дня і здоров’ям
|
|
застосовувати правила рухової активності, харчування, гігієнічного
догляду за тілом, загартовування, праці та відпочинку
|
Соціальна складова здоров’я
|
знати функції сім’ї щодо збереження і зміцнення здоров’я; права
дитини на здоров’я в сім’ї та суспільстві
|
|
правила поведінки у конфліктних ситуаціях; Правила дорожнього руху,
безпечної поведінки у навколишньому середовищі; медичні заклади свого
населеного пункту
|
|
керувати собою і розв’язувати життєві конфлікти, протистояти
негативному впливу оточення; дотримуватися безпечної поведінки щодо ВІЛ та туберкульозу
|
|
розпізнавати різні види небезпечних ситуацій та повідомляти про них
служби захисту населення; встановлювати взаємозв’язок між природними та соціальними
факторами і здоров’ям
|
|
безпечно поводитися у навколишньому середовищі; моделювати
відповідні життєві ситуації
|
|
розуміти індивідуальність здоров’я; відмінність і схожість дівчаток
і хлопчиків
|
|
усвідомлювати значення толерантних стосунків між людьми для
здоров’я; застосовувати набуті корисні звички
|
|
правила розв’язання конфліктів, безпечної поведінки в різних
життєвих ситуаціях та видах діяльності, надання першої допомоги за
незначних травм; настанови щодо гуманного ставлення до людей, які мають
проблеми із здоров’ям
|
Психічна та духовна складові здоров’я
|
називати види емоцій; індивідуальні особливості характеру, пам’яті
знати про вплив емоцій, настроїв, почуттів, рис характеру на власне
здоров’я та здоров’я інших; вплив творчості і народних традицій на здоров’я
|
|
розпізнавати основні емоції у себе, в інших людей, словесно їх
пояснювати
встановлювати взаємозв’язок між емоціями та станом здоров’я
|
|
контролювати власні емоції
|
|
розуміти та оцінювати у життєвих ситуаціях емоції та почуття як
умови, що сприяють збереженню життя і зміцненню здоров’я
|
|
застосовувати поради щодо здійснення контролю за емоціями,
формування рис характеру
|
|
народні традиції щодо здорового способу життя
|
Фізична культура
|
Основи знань з фізичної культури
|
мати уявлення про: фізичну культуру як засіб підвищення
функціональних можливостей організму, складову здорового способу життя;
фізичні вправи та їх вплив на фізичний розвиток людини; історію
олімпійських ігор; основні прийоми та способи самоконтролю; спортивні
традиції українського народу
|
|
знати та дотримуватися правил рухливих ігор та безпеки під час
занять фізичними вправами
усвідомлювати вплив фізичних вправ на фізичний розвиток організму
|
Рухова діяльність:
|
|
культура рухів з елементами гімнастики
|
виконувати організовуючі вправи
виконувати загальнорозвивальні вправи для розвитку сили, швидкості,
витривалості, гнучкості, координації; вправи для формування правильної постави
та запобігання плоскостопості
елементи акробатики та рівноваги
|
пересування
|
пересуватися: ходьбою, бігом, танцювальними кроками, лазити та
перелазити; на лижах, на ковзанах, вплав (за наявності відповідних умов)
|
вправи з м’ячем
|
виконувати вправи з малим та великим м’ячами; елементи футболу,
баскетболу, гандболу
|
стрибки
|
виконувати стрибки із скакалкою, стрибки вниз і в висоту, стрибки у
довжину, опорні стрибки
|
туризм
|
рухатися у похідному строю та долати перешкоди; обґрунтовувати
визначення місця для відпочинку та туристичного бівуаку
дотримуватися правил поведінки у туристичному поході
застосовувати набуті знання та вміння під час активного відпочинку |